Autoryzowany Serwis Zegarmistrzowski

OMEGA - TISSOT - LONGINES
CERTINA - RADO - CALVIN-KLEIN

Sprzedaż zegarków szwajcarskich
Ilość: 0 szt.
Cena: 0,00zł




Autoryzowany Serwis Zegarmistrzowski Chorzów

Swatch-opis marki

 

W ciągu kilkudziesięciu lat Swatch stał się dla młodych pokoleń wyznacznikiem stylu życia, sposobu myślenia i postępowania. Kolorowe i nowoczesne modele przykuwają uwagę, a ich popularność nie słabnie.

Lata 70. XX wieku to okres kryzysu szwajcarskiego przemysłu zegarkowego. Konkurencyjne japońskie zegarki kwarcowe wzmocniły swoją pozycję i zagroziły Szwajcarom. Receptą na te problemy okazało się stworzenie nowej koncepcji zegarka – uproszczonego, plastikowego, dobrej jakości i w przystępnej cenie.
 
Prace nad wprowadzeniem nowej marki zegarków trwały przez kilka lat. Na początku szwajcarskim konstruktorom powierzono zadanie pobicia Japończyków poprzez zbudowanie najcieńszego zegarka świata. Zegarmistrzom udało się opracować nową metodę produkcji, która pozwoliła na uproszczenie konstrukcji czasomierzy. W 1979 roku powstał 2-milimetrowy Delirium Tremens i rozpoczęła się era Swatch’a.
 
Zegarki Swatch zaczęto sprzedawać w 1983 roku. W ciągu pierwszych 12 miesięcy sprzedano 1 mln egzemplarzy tych nowoczesnych czasomierzy. Swatch zaproponował klientom zupełnie nowy design – młodzieżowy i wyrazisty. Każdy zegarek był atrakcyjny, odważny i zabawny, a dodatkowo wyróżniał się wysoką jakością i umiarkowaną ceną. Te cechy sprawiły, że Swatch błyskawicznie zdobył popularność i zaczął produkcję na masową skalę. Rok po debiucie sprzedawano już 2,5 mln sztuk tych zegarków rocznie, a w 1985 roku produkcja osiągnęła poziom 10 mln sztuk. Twórcą marki Swatch był Nicolas Hayek, który nadal pełni funkcję dyrektora generalnego.
 
Odważne, artystyczne projekty spotkały się z entuzjastycznym przyjęciem, a firma Swatch postanowiła rozszerzać swoją ofertę. Obok klasycznych plastikowych modeli, pojawiły się serie: Swatch Irony z kopertami ze stali nierdzewnej, bardzo cienkie Swatch Skin, Swatch Snowpass z wbudowaną funkcją kontrolną, której można używać jako karnet na wyciągi w wielu ośrodkach narciarskich na świecie oraz Swatch Beat wyposażone w rewolucyjny Czas Internetowy. Co roku marka przedstawia sezonowe serie tematyczne, np. na każdą porę roku, z okazji Walentynek czy Chińskiego Nowego Roku. Ponadto w 2000 roku firma zaprezentowała linię biżuterii, powstałą we współpracy z Swarovskim – Swatch Bijoux.
 
Przy tworzeniu nowych modeli Swatch często współpracuje ze znanymi artystami. W 1993 roku londyńska projektantka mody Vivienne Westwood zaprojektowała „The Orb” Pop Swatch. W Wielkiej Brytanii przeznaczono do sprzedaży tylko 1000 sztuk tego modelu, które sprzedały się w ciągu 4 godzin.
 
Firmie Swatch powierzono oficjalne mierzenie czasu na Igrzyskach Olimpijskich w Atlancie w 1996 roku. Z tej okazji pojawiły się specjalne kolekcje Swatch’ów – Historical oraz Honor and Glory. Zaprojektowano też model, na którego tarczy umieszczono logo Igrzysk, a na pasku skróty 197 państw uczestniczących w zawodach.
 
Modele Swatch’a zmieniają się z roku na rok. Wszystkie produkowane są w limitowanych edycjach – 30 000 sztuk każda, które nie są później kontynuowane. Ich unikalność, różnorodność i nowoczesność wciąż przyciągają nowych wielbicieli stylu Swatch.